فرودگاه هوشمند
نوشته شده توسط : نت ویر

اصلی ترین وظیفه‌ی یک سیستم تهویه به گردش درآوردن هواست. در فضای کوچک هوا باید مدام جریان داشته باشد. جریان داشتن هوا باعث می‌شود کسانی که در آن فضا حضور دارند احساس آسایش داشته باشند. علاوه بر گردش هوا، سیستم تهویه باید در زمان لازم هوا را خنک کند. مخصوصا در فصل تابستان که شدت گرمای هوا بیشتر از سایر فصول است.

اویو چه خدماتی برای فرودگاه هوشمند ارائه می دهد؟

کنترل و هدایت مسافران به صورت هوشمند

این سیستم که شامل تابلو های هوشمند جهت هدایت مسافرین و نرم افزار آنلاین میباشد،باعث میگردد مسافرین از لحظه ورود به فرودگاه دچار سردر گمی های همیشگی برای پیدا کردن مسیر های منتهی به هواپیما و گیت های مسیر سفر خود نشوند.

بیشتربخوانید... ترموستات هوشمند

نرم افزار برای تلفن های هوشمندبرای اطلاعات پایانه فرودگاه و اطلاعات پرواز ATIS

این نرم افزار که می تواند به راحتی بر روی گوشی های هوشمند نصب گردد،اطلاعات تمامی پرواز های فرودگاه و ترمینال های فرودگاه را بر روی خود نمایش میدهد.این نرم افزار میتواند تمامی گیت های ورودی را برای کاربر مشخص کند و نمای کلی نیز از فرودگاه در اختیار مسافران قرار دهد.

کنترل سیستم تهویه به صورت هوشمند BMS

با راه اندازی سیستم کنترل هوشمند سیستم تهویه سالن ها،به صورت چشمگیری از اتلاف انرژی جلوگیری شده،باعث فرسودگی کمتر سیستم تهویه می شود و سالن های انتظار در تمامی فصل های سال دمای مطلوب و شرایط مناسبی را برخوردارند که باعث رضایت مسافران به عنوان اصلی ترین مشتریان فرودگاه می شود.

کنترل روشنایی به صورت هوشمند BMS

سیستم کنترل روشنایی به صورت هوشمند همانند تمامی سیستم های دیگر هوشمند در اولین دید باعث اتلاف کمتر انرژی می شوند.از مزیت های دیگر این سیسیتم استفاده و به کارگیری نیروی انسانی کمتر است.

کنترل و عبور مرور پارکینگ و بهینه سازی تاکسیرانی(پارکینگ هوشمند)

پارکینگ هوشمند در تمامی کشور های پیشرفته سیستمی جا افتاده و متداول شده است.در پارکینگ هوشمند دیگر خبری از نگهبان عبور و مرور نیست.سیستم پرداخت هزینه توقف در پارکینگ از طریق کارت های اعتباری پرداخت شده و محاسبه هزینه ی توقف از طریق سیستم های کنترلی و محاسبه گر انجام میشود.ظرفیت پارکینگ به وسیله سنسور های نصب شده در جایگاه خودرو ها بر روی مانیتور خارج از پارکینگ اعلام شده و بر در نرم افزار مربوطه نیز نمایش داده میشود.

بیشتربخوانید... اینترنت اشیا (IoT)

سرویس های بهداشتی هوشمند

امروزه نظافت سرویس های بهداشتی در اماکن عمومی امری مهم و ضروری است.از این رو در کشور های مدرن به دلیل رعایت نظافت سرویس های بهداشتی نظافت را به صورت هوشمند و خودکار انجام داده تا از آلودگی و یا انتقال بیماری های واگیر دار جلوگیری شود.با هوشمند سازی سرویس نیروی انسانی آماده بکار کمتری نیز نیاز می شود.

دریافت کارت پرواز به صورت هوشمند

در تمامی فرودگاه های مدرن از بکارگیری نیرو های انسانی خود برای امور معمول جلوگیری میشود و نیروهای انسانی در امور مهم بکارگرفته میشوند.دریافت کارت پرواز به صورت هوشمند نیز یکی از اموری است که باعث به کارگیری کمتر نیروی انسانی شده و انتخاب صندلی به وسیله خود مسافران باعث رضایت بیشتر مسافران به عنوان اصلی ترین مشتری فرودگاه میشود.

بیشتربخوانید... هوشمند سازی مرکز داده

تطبیق بار با مسافر به صورت هوشمند BRS

جا به جایی چمدان ها و یا گم شدن بار مسافران یکی دیگر از مشکلات فرودگاه های سنتی است. با روی کار آمدن سیستم تطبیق بار به صورت هوشمند دیگر از این باب مشکلات در فرودگاه های مدرن دیده نمی شود.به صورتی که مسافر از لحظه تحویل بار تا لحظه خروج از هواپیما از شرایط بار و وضعیت مکانی چمدان به صورت آنلاین و لحظه به لحظه خبر دارد و با استفاده از برچسب های الکتریکی طراحی شده بار هیچ مسافری حتی در صورت یکسان بودن چمدان ها جا به جا و یا مفقود نمی شود.

سیستم کنترل ورود و خروج افراد با قابلیت تشخیص چهره

کنترل افراد در مکانی پر رفت و آمد مانند فرودگاه ها امری مهم از لحاظ امنیتی است.با نصب دوربین هایی با قابلیت تشخیص چهره کنترل افراد امری آسان تر شده و حتی توانایی کنترل مسافران نیز وجود دارد.(امنیت هوشمند)

هوشمند سازی شیشه های سرتاسری فرودگاه

این سیستم قابلیت اصلی و چشمگیرش تغییر رنگ و درخشندگی شیشه های سرتاسری و حتی شیشه های کار شده در سقف

منبع: هوشمند سازی ساختمان اویو





:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: